Business mag rejected by FIA

A new Formula One magazine, based on the business side of the sport, has failed in its bid to have a court enforce the FIA to provide accreditation. Tom Rubython, formerly publisher of F1 Magazine -- now taken over by Bernie Ecclestone -- first ...

A new Formula One magazine, based on the business side of the sport, has failed in its bid to have a court enforce the FIA to provide accreditation. Tom Rubython, formerly publisher of F1 Magazine -- now taken over by Bernie Ecclestone -- first published BusinessF1 at the end of February but the FIA refused the injunction to accredit partly because the sport's governing body is based in Paris and therefore is not subject to the jurisdiction of a British court.

Not impressed, Rubython said in a statement released today: "The FIA hid behind its domicile and managed to argue successfully that a British court had no jurisdiction over it."

According to an FIA clause designed to disallow accreditation for internal newsletters, club magazines and fanzines, BusinessF1 did not did not match accreditation protocol.

"I greeted the result with a mixture of relief and disappointment," said Rubython. "Disappointed we had not been successful, relief I didn't have to endure the 48 hours of flying for a three day visit to Australia. However, I had no choice but to bring this action as it is a matter of principle for legitimate journalists to be accredited. I don't think anyone, given my background, would argue that my case for accreditation is legitimate. The FIA and Max Mosley have chosen to see this differently."

Rubython will now pursue the case in a Paris court which has jurisdiction and will make a formal complaint about the FIA: "I didn't want to pursue the legal route in the first place but now I have to," he said. He is supproted by the UK's National Union of Journalists and the Brussels based International Federation of Journalists.

Write a comment
Show comments
About this article
Series Automotive , Formula 1